יום שלישי, 2 ביוני 2009

המדיה סנטר שיהיה לי

כבר הבנתם שיש לי זמן פנוי עכשיו, אז ככה, אני כבר כמה זמן מחפש תוכנה וחומרה עבור מחשב מדיה סנטר לסלון, קופסא שתחליף את ה DVD שעומד שם סתם כי יש לו חיבור USB.

מבחינת חומרה אני לא מתכוון להשתגע, או אשמיש איזה לוח שאריות P4, העיקר שיהיה כרטיס מסך חזק עם מפענח mpeg2/4, הסדרות החדשות של nVidia או ATI יתפקדו לא רע בכלל, או מחשב מבוסס מעבד Atom החסכוני של אינטל.
הכי חשוב דיסק קשיח בנפח של לפחות חצי טרה, אני לא רוצה אחרי חצי שני להתחיל למחוק סרטים.
מארז HTPC פשוט ונקי בלי נצנוצים, LCD וחארטות כי זה יכול לבדו להגיע למאות ואלפי שקלים.

אפשרות שנייה, מעט יותר יקרה היא Mac Mini ו דיסק קשיח חיצוני USB, אני כרגע לא רץ קדימה עם הפרויקט כך שאין בעיה לא להחליט עכשיו.

מבחינת תוכנה אני מתכוון להריץ הכל על Linux, אם לא הייתי צריך מימלא ממיר של הוט או yes אז הייתי הולך על Mythtv עם כרטיס טלביזיה, כך הייתי יכול לקלוט ערוצים, האמת שלא ניסתי ויכול להיות שרק עם צלחת פרטית הייתי מפיק תועלת מזה.

מכוון המטרה העיקרית שלי מהמדיה סנטר היא להחליף את ה DVD אז מספיק לי תוכנה שתאפשר צפיה בקבצים שהורדו מבעוד מועד.
אחת מאלו שממנה התרשמתי היא XBMC שפותחה במקור עבור Xbox אבל יש לה גרסאות עבור לינוקס, Windows ומק, זו תוכנה שהמראה שלה על LCD 32 אינטש ממש טוב, לכל סרט שבסיפריה אפשר להוריד את התמונה של העטיפה ואפשר לדפדף בין העטיפות של הסרטים כדי לבחור איזה סרט רואים, זו תוכנה כדי להשויץ כמישהוא בא אליך הביתה.

xbmc tv shows

מבוססת על ה XBMC היא boxee שמפותחת ע"י סטארטאפ ישראלי שגם נראת יותר נקי, גם מורידה את העטיפות ותקצירים של הסרטים אוטומטית וגם מאפשרת ע"י אפליקציות נוספות לצפות בתכנים און ליין, תכנים מ youtube, פיקסה, פנדורה, הולו, MTV, טרילרים מאתר אפל ועוד, אה וגם פורנו.

boxee video sources

תוכנה מצריכה רישום לאתר, יש לך רשימת חברים ואפשר לראות במה הם שלך צפו ועל מה הם ממליצים.

boxee movie selection

ישנן מספר סקירות על התוכנות הללו, הסקירה הבאה משווה בין שתי התוכנות:



אין תגובות: